Více
    10.2 C
    Czech
    Neděle 4. června 2023

    Spotify navrhne playlist ke cvičení na základě vašich zdravotních údajů

    Spotify pracuje na integraci své aplikace na iOS a aplikace HealthKit. Uživatelé iPhonů tak budou moci poslouchat během cvičení playlisty vytvořené přesně na míru dle jejich zdravotních údajů, prozradil kód v aplikaci. Švédská firma se k této novince zatím nijak nevyjádřila, napsal 9to5mac.

    Streamovací platforma Spotify je známa svými specializovanými playlisty. Jak se zdá, švédská společnost se snaží tuto svou přednost posunout ještě dál. Server 9to5mac informoval o tom, že Spotify chystá integraci své aplikace na iOS s aplikací HealthKit.

    HealthKit umožňuje aplikacím třetích stran přístup ke zdravotním údajům aplikace Apple Health. Návrhář produktů Chris Messina na Twitteru uvedl, že našel kód, který tuto integraci prozrazuje.

    Spotify by tak získalo zdravotní údaje o uživatelích, jako je délka trvání a denní čas cvičení, spálené kalorie a další údaje. Proč by však chtěla mít firma údaje o spálených kaloriích uživatelů?

    Messina uvedl, že Spotify by mohlo tyto informace využít k sestavení playlistu pro každého uživatele, který by ho během cvičení motivoval. Uživatel by v podstatě získal „správnou hudbu pro správný trénink“.

    Spotify by například mohlo vybrat skladby a navrhnout playlist navržený podle typů cvičení, jejich intenzity či rychlosti. Jednoduše by platforma sladila vaše cvičení s poslouchanou hudbou.

    Napětí mezi Spotify a Apple pokračuje

    Každá aplikace využívající HealthKit samozřejmě požádá uživatele o svolení k přístupu k datům. Pokud se tedy rozhodnete data nesdílet, Spotify k nim nebude mít oprávněný přístup, uvádí dále 9to5mac.

    Přesto není jasné, jak bude Spotify se zdravotními daty svých uživatelů nakládat. Zatím však stejně funkce není dostupná. Spotify se k ní ještě nevyjádřilo, takže není zřejmé, kdy ji oznámí a vydá, pokud vůbec.

    Messina také upozornil na pokračující napětí mezi Spotify a společností Apple. Nyní má Spotify na iOS novou stránku pro spravování předplatného. Uživatelé, jak se zdá, nemohou provádět změny přímo v aplikaci.

    Ačkoli se k tomu Spotify nevyjádřilo, pravděpodobně jde o „šťouchnutí“ do Applu. Kalifornská firma totiž stále více komplikuje přesměrovávání uživatelů, kteří zpracovávají platby za předplatné mimo App Store.

    Šéf Spotify Daniel Ek si nedávno na Twitteru stěžoval na „protikonkurenční praktiky“ společnosti Apple. Spotify se aktivně staví proti tomu, že si Apple účtuje provizi 30 procent z každého prodeje přes App Store.

    Švédský gigant dokonce v roce 2019 podal proti Apple u Evropské komise stížnost.

    V říjnu Apple odmítl aktualizaci aplikace Spotify na iOS kvůli prodejům audioknih obcházejícím nákupní systémy App Store.

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.