Více
    10.2 C
    Czech
    Neděle 4. června 2023

    Spotify oficiálně spouští prodej audioknih. Zatím jen v USA a bez benefitů pro předplatitele

    Společnost Spotify diverzifikuje svůj byznys. V rámci toho oficiálně spouští po nedávném oznámení odkoupení firmy Findaway svou službu pro prodej audioknih. Navazuje tak na rozšíření vlastního podnikání na podcasty, v nichž je streamovací platforma nekorunovaným králem. Informují o tom weby The Hollywood Reporter a 9to5mac.

    Společnost Spotify oznámila, že spouští svůj online obchod s audioknihami. Děje se tak po oznámení odkoupení společnosti Findaway, která se distribucí online literatury zabývá, informoval web The Hollywood Reporter, na jehož zprávu reagoval server 9to5mac.

    Spotify tak pokračuje ve své diverzifikaci podnikání ze streamování hudby, podcastů až po literaturu. Platforma nabízí až 300 000 titulů.

    Spotify na streamování hudby nikdy v podstatě nevydělávalo. A to není žádným překvapením, upozornil 9to5mac.

    Poté, co společnost Apple odkoupila značku Beats a službu Beats Music, její zakladatel Jimmy Iovine přiznal, že vydělat nějaké peníze streamováním hudby je v podstatě nemožné.

    Byznys ve streamování hudby popsal pro společnosti spoléhající jen na předplatné za nerentabilní.

    „Streamovací služby mají špatnou situaci. Nemají žádné marže, nevydělávají žádné peníze,“ řekl Iovine. „Amazon má Prime, Apple prodává telefony a iPady, Spotify bude muset vymyslet způsob, jak přimět publikum, aby si koupilo něco jiného.“

    Streamovacím platformám nezůstávají téměř žádné peníze

    Iovine věděl, o čem hovoří. Jeho společnost Beats prodávala před spuštěním služby Beats Music a před odkoupením firmou Apple hlavně reproduktory.

    Většina měsíčních nákladů na předplatné streamovací společnost předá hudebním vydavatelstvím. Tyto peníze label rozdělí mezi sebe, umělce a skladatele. Po provozních a marketingových nákladech nezbývá streamovací společnosti prakticky nic.

    Podcasty jsou mnohem ziskovější. Spotify může nabízet většinu svého obsahu bez jakýchkoli akvizičních či licenčních nákladů.

    Cestou jsou také v dnešní době populární audioknihy. Ty je nyní možné v aplikaci Spotify objevit s pomocí funkce vyhledávání. Nákup bude možné provést na samostatné stránce, poslouchat audioknihy pak budou moci uživatelé online i offline v aplikaci Spotify.

    Uživatelé s předplatným ovšem nemají žádné benefity, například slevy. Podle The Hollywood Reporter nemají uživatelé čekat výrazně výhodnější ceny, než jaké nabízí Amazon, Audible či Apple Books.

    Služba je zatím dostupná jen pro USA.

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.