Více
    15.8 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Nový iPhone 15 nepotřebujete, ale stejně si ho pořídíte

    Výrobci chytrých telefonů každoročně bombardují trh novými a novými modely včetně amerického giganta Apple. Jeho iPhone se stal luxusem, po jehož upgradu co rok touží masy. Je to ale důsledek marketingu a psychologie spíše než přínosných inovací.

    Je na čase položit si otázku, zda má smysl si každý rok pořizovat nový chytrý telefon. Jako ideální produkt pro hledání odpovědi může posloužit nový vlajkový model společnosti Apple iPhone 15 a jeho varianty 15 Plus, 15 Pro a 15 Pro Max.

    Tyto modely sice přinášejí novinky v podobě lehčího a odolnějšího titanového těla, k oběma stranám zaobleným bokům, zase o něco lepšímu výkonu, USB-C portu a dalším novinkám, hovoříme však stále o kosmetických změnách spíše než o velkých inovacích.

    iPhone 15 je luxusním produktem pro masy
    iPhone 15 je luxusním produktem pro masy. Foto: Reuters

    Jak upozorňuje web PhoneArena, od roku 2007 si získal iPhone jedinečné postavení na trhu určitě díky inovacím. Apple představil masový, ale luxusní produkt, který se stal synonymem úspěchu, stylu a modernosti.

    Aktuální oblibu iPhonu však lze shrnout jako vliv velmi precizních marketingových kampaní, ikonických designových prvků a jisté aury exkluzivity, kterou z nějakého důvodu nemá nikdo jiný než Apple, upozornil PhoneArena.

    Jde o pocit, nikoli potřeby

    iPhone není jenom chytrý telefon. Je to produkt, s jehož pomocí vyjadřují uživatelé svou identitu a možná i příslušnost k určité společenské vrstvě. Nad potřebou vlastnit nový iPhone pro jeho nové funkce tak vítězí psychologie.

    Apple uvede nový iPhone a média, influenceři a obyčejní uživatelé cítí vzrušení z něčeho nového. Nové funkce tak doslova blednou pod tíhou explozivních emocí. Apple si je všech těchto „emocionálních“ tlačítek vědom a podle toho i jedná.

    Prostřednictvích reklam například vypráví dojemné příběhy o tom, jak jeho produkty zachraňují životy. Výsledkem je, že nový iPhone 15 vlastně fanoušci Apple nepotřebují pro nové funkce, ale dobrý pocit.

    Technologičtí giganti však chrlí jeden nový model vedle druhého, neboť chytré telefony už prakticky nepustíme z ruky. Čím více se stává mobilní telefon součástí našeho života, tím snáze si ospravedlníme pořízení nového modelu.

    Sledujte nás na sítích

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    Klíčový výzkumný pracovník v oblasti bezpečnosti v OpenAI rezignoval po spuštění GPT-4o

    Jan Leike, významný výzkumník v oblasti bezpečnosti ve společnosti OpenAI, která je zodpovědná za vývoj ChatGPT, rezignoval. Jeho odchod přišel jen několik dní po uvedení nejnovějšího modelu umělé inteligence společnosti, GPT-4o.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    Klíčový výzkumný pracovník v oblasti bezpečnosti v OpenAI rezignoval po spuštění GPT-4o

    Jan Leike, významný výzkumník v oblasti bezpečnosti ve společnosti OpenAI, která je zodpovědná za vývoj ChatGPT, rezignoval. Jeho odchod přišel jen několik dní po uvedení nejnovějšího modelu umělé inteligence společnosti, GPT-4o.