Více
    23.6 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Mladí lidé sahají spíše po sociálních sítích než tradičních médiích, ukázal výzkum

    Dospívající a mladí lidé se stále více odvracejí od tradičních médií a zprávy konzumují převážně na sociálních sítích, ukázal výzkum společnosti Ofcom. Nejčastěji přitom čerpají informace od soukromých osob, které mají ve sledování, místo oficiálních zpravodajských účtů. V případě vyšších věkových kategorií stále převládají tisková, televizní a rozhlasová zpravodajství. Informovala o tom stanice BBC.

    Podle výzkumu společnosti Ofcom stále více dospívajících a mladých lidí ke sledování zpráv využívá místo tradičních médií sociální sítě.

    Počet uživatelů sledujících zprávy na sociální síti TikTok se od roku 2020 do roku 2022 zvýšil z 800 000 na 3,9 milionu, píše BBC.

    Polovina uživatelů konzumujících zprávy na TikToku je ve věku 16 až 24 let. Účastníci, kteří se studie zúčastnili, uváděli, že nejvíce informace čerpají u jiných osob, které mají ve sledování. Celkem jde o 47 % dotázaných. Oficiální zpravodajské účty sleduje pouze 24 % z nich.

    Sociální síť Instagram ve vlastnictví společnosti Meta, dříve Facebook, se stala mezi teenagery a mladými lidmi nejoblíbenější platformou svého druhu. V letošním roce jej používalo 29 % dospívajících a mladých osob. YouTube a TikTok se v oblíbenosti nacházejí těsně za Instagramem.

    Zprávám tolik nedůvěřují  

    Ve vyšších věkových skupinách stále dominují tištěná, televizní a rozhlasová zpravodajství. „Je stále méně pravděpodobné, že si vezmou noviny nebo naladí zprávy,“ řekl o mladších konzumentech ředitel Ofcom Yih-Choung Teh.

    „Zatímco mladí lidé považují zprávy na sociálních sítích za méně spolehlivé, hodnotí tyto služby kladně za poskytování řady názorů a aktuální příběhy dne,“ vysvětlil Choung Teh.

    Zprávám na TikToku podle jeho výzkumu důvěřuje pouze 30 % dotázaných dospívajících a mladých lidí.

    O tom, že je TikTok opravdu populární, hovoří další statistiky. Začátkem týdne se na TikToku objevilo video se studentkou obtěžovanou neznámým mužem na ulici v Cardiffu. Záznam měl více než dva miliony shlédnutí.

    Jako důkaz popularity moderních způsobů konzumace aktuálního dění může posloužit také ostře sledovaný soudní proces mezi Amber Heard a Johny Deppem. Soudní spor dominoval na platformách pro sdílení videa. Nejvíce osob sledovalo živé záznamy přímo z líčení na YouTube.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?