Více
    9.1 C
    Czech
    Čtvrtek 13. června 2024

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    Reklama Apple s názvem „Crush!“ byla představena při uvedení nových iPadů a téměř okamžitě vzbudila značnou kontroverzi. Drcení různých uměleckých a kreativních nástrojů lisem, které na konci promění všechno ve zbrusu nový iPad, na některé diváky působilo jako neúcta k umění a kreativním profesím. Apple reagoval omluvou a odstraněním reklamy z plánovaného vysílání.

    „Kreativita je v naší DNA a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které umožňují kreativcům po celém světě tvořit. Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné způsoby, jak se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a realizují své nápady. Tímto videem jsme se netrefili a mrzí nás to, uvedl Tor Myhren, viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci, v reakci na kritiku.

    Xiaomi opět kopíruje

    Xiaomi, známé pro své časté kopírování nejen produktů, ale i marketingových strategií Applu, se však vydalo stejnou cestou. V minulosti čínská firma vytvořila zařízení jako Mi Phone a Mi Pad, které byly evidentně inspirovány produkty Applu. Jejich sluchátka AirDots se nápadně podobají AirPods. V keynote prezentacích dokonce generální ředitel nosil modré džíny a černý rolák podobně jako Steve Jobs.

    Odpověď na reklamu „Crush!“ od Xiaomi zní jako téměř věrná kopie. V jejich verzi, lis, tentokrát plný filmařských nástrojů a emoji, zastaví svou činnost těsně před zničením věcí. Místo destruktivního závěru, jaký použil Apple, reklamní klip končí nápisem „Cinematic Vision,“ jasným odkazem na nadcházející uvedení modelu Xiaomi 14 Civi na indický trh.

    Strategie funguje

    Jedním z důvodů, proč se Xiaomi vydalo touto cestou, je evidentní snaha využít publicity okolo sporné Apple reklamy. Xiaomi India na svém Twitter účtu zveřejnilo video s popiskem „#CinematicVision – Coming Soon!“ Okamžitě upoutalo pozornost díky své překvapivé věrnosti vůči původnímu Apple klipu. „Xiaomi se rozhodlo, že lis nedojde ke zničení věcí ve stylu Applu, ale zastaví se těsně předtím,“ popisují oficiální zdroje z Xiaomi, což znamená zásadní rozdíl v poselství.

    Reakce na tento marketingový tah josu smíšené. Zatímco někteří ocenili schopnost Xiaomi využít ve svůj prospěch vzniklý poprask kolem reklamy Applu, jiní kritizují pokračující kopírování čínského giganta. Mnozí technologičtí fanoušci dlouhodobě upozorňují na nedostatek originality Xiaomi, s odkazem na jejich historii klonovaných produktů. Přesto, tato marketingová strategie evidentně funguje – minimálně v získávání publicity.

    Sledujte nás na sítích

    Americké antimonopolní úřady budou vyšetřovat Microsoft, Nvidii a OpenAI kvůli dominantnímu postavení na trhu umělé inteligence

    Americké antimonopolní úřady se podle zdrojů blízkých této záležitosti chystají prošetřit roli technologických gigantů Microsoft, Nvidia a OpenAI v rozvíjejícím se odvětví umělé inteligence (AI). Ministerstvo spravedlnosti (DOJ) a Federální obchodní komise (FTC) si údajně rozdělí kompetence v rámci dohody, která by mohla být dokončena tento týden.

    Závislost na internetu mění chemii mozku u dospívajících a vede k návykovému chování, ukazuje studie UCL

    Nedávná studie naznačuje, že u mladých lidí trpících závislostí na internetu dochází ke změnám v chemii jejich mozku. To může vést k návykovému chování. Výzkum publikovaný v časopise PLOS Mental Health analyzoval předchozí studie, které využívaly funkční magnetickou rezonanci (fMRI) ke zkoumání interakce mozkových oblastí u jedinců se závislostí na internetu.

    Modely iPhone 16 Pro překonají světový rekord s nejtenčími rámečky

    Světová vývojářská konference společnosti Apple (WWDC) je sice za rohem, ale to ještě neznamená, že by se kolem iPhonu 16 přestalo šuškat. Nedávná pondělní zpráva vrhla více světla na design nadcházejícího modelu a naznačila rekordní ultratenké rámečky.

    ChatGPT čelil dvěma velkým výpadkům v jeden den

    Oblíbený chatbot s umělou inteligencí (AI) společnosti OpenAI, ChatGPT, v úterý zaznamenal druhý velký výpadek. Způsobil narušení práce mnoha uživatelů, kteří se na něj spoléhají jako na klíčový nástroj produktivity.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Americké antimonopolní úřady budou vyšetřovat Microsoft, Nvidii a OpenAI kvůli dominantnímu postavení na trhu umělé inteligence

    Americké antimonopolní úřady se podle zdrojů blízkých této záležitosti chystají prošetřit roli technologických gigantů Microsoft, Nvidia a OpenAI v rozvíjejícím se odvětví umělé inteligence (AI). Ministerstvo spravedlnosti (DOJ) a Federální obchodní komise (FTC) si údajně rozdělí kompetence v rámci dohody, která by mohla být dokončena tento týden.

    Závislost na internetu mění chemii mozku u dospívajících a vede k návykovému chování, ukazuje studie UCL

    Nedávná studie naznačuje, že u mladých lidí trpících závislostí na internetu dochází ke změnám v chemii jejich mozku. To může vést k návykovému chování. Výzkum publikovaný v časopise PLOS Mental Health analyzoval předchozí studie, které využívaly funkční magnetickou rezonanci (fMRI) ke zkoumání interakce mozkových oblastí u jedinců se závislostí na internetu.

    Modely iPhone 16 Pro překonají světový rekord s nejtenčími rámečky

    Světová vývojářská konference společnosti Apple (WWDC) je sice za rohem, ale to ještě neznamená, že by se kolem iPhonu 16 přestalo šuškat. Nedávná pondělní zpráva vrhla více světla na design nadcházejícího modelu a naznačila rekordní ultratenké rámečky.

    ChatGPT čelil dvěma velkým výpadkům v jeden den

    Oblíbený chatbot s umělou inteligencí (AI) společnosti OpenAI, ChatGPT, v úterý zaznamenal druhý velký výpadek. Způsobil narušení práce mnoha uživatelů, kteří se na něj spoléhají jako na klíčový nástroj produktivity.