Více
    10.2 C
    Czech
    Pondělí 5. června 2023

    Instagram zruší z praktických důvodů kartu Obchod

    Meta Platforms oznámila, že zruší svou kartu Obchod, která umožňovala uživatelům snáze nakupovat produkty. Hlavním důvodem je praktické rozložení karet, ale dost možná i nízká popularita obchodní služby. Meta hodlá příjmy Instagramu brát z reklamy, píše 9to5mac.

    Instagram představil svou novou a lákavou obchodní funkci v roce 2018. Díky ní mohli uživatelé nakupovat online produkty, které viděli na fotografiích či videích. Vedlo to k tomu, že přidal na svou domovskou stránku kartu Obchod.

    Cílem bylo tuto funkci posunout ještě dál a učinit z Instagramu online prostor, v němž lidé nakupují. Nyní však aplikace dělá krok zpět, protože tuto kartu ruší, napsal web 9to5mac s odkazem na The Verge.

    Zrušení potvrdila společnost Meta. Karta bude z domovské obrazovky odstraněna už v únoru. Firma uvedla, že díky tomu usnadní uživatelům „sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy“. Tlačítko pro vytvoření nového příspěvku se totiž posune doprostřed lišty. Tlačítko Reels pak bude vpravo.

    Tato zpráva nikoho nepřekvapí a kroky Mety navíc dávají dokonalý smysl. Instagram už v září informoval, že hodlá „drasticky omezit“ své obchodní funkce a přesunout své podnikání z e-commerce do reklamního byznysu, odkud pocházejí hlavní příjmy Mety.

    Obchodní funkce ale zůstává

    Meta nicméně dodává, že obchodní funkce z Instagramu úplně odstraněny nebudou. Do tohoto sektoru hodlá nadále investovat v rámci aplikace pro firmy i jednotlivce.

    „Od února měníme navigaci Instagramu, abychom lidem usnadnili sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy,“ stojí v prohlášení Mety. „Navigační lišta ve spodní části aplikace bude mít nyní ve středu zástupce pro vytvoření obsahu a napravo Reels.“

    „V rámci této změny bude odstraněna karta Instagram Shop. Stále si budete moci založit a provozovat svůj obchod na Instagramu, neboť i nadále investujeme do nákupních zkušeností, které lidem a firmám poskytují tu nejvyšší hodnotu,“ uvedla Meta.

    Podle vyjádření Instagramu se při představení karty Obchod věřilo, že bude o funkci během pandemie covidu-19 zájem. Dalo by se však očekávat, že oproti Reels nešlo o žádnou bombu.

    To nakonec dává smysl. Instagram není obchodní aplikace, ale platforma pro sdílení fotografií a videí.

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.