Více
    23.6 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Instagram zruší z praktických důvodů kartu Obchod

    Meta Platforms oznámila, že zruší svou kartu Obchod, která umožňovala uživatelům snáze nakupovat produkty. Hlavním důvodem je praktické rozložení karet, ale dost možná i nízká popularita obchodní služby. Meta hodlá příjmy Instagramu brát z reklamy, píše 9to5mac.

    Instagram představil svou novou a lákavou obchodní funkci v roce 2018. Díky ní mohli uživatelé nakupovat online produkty, které viděli na fotografiích či videích. Vedlo to k tomu, že přidal na svou domovskou stránku kartu Obchod.

    Cílem bylo tuto funkci posunout ještě dál a učinit z Instagramu online prostor, v němž lidé nakupují. Nyní však aplikace dělá krok zpět, protože tuto kartu ruší, napsal web 9to5mac s odkazem na The Verge.

    Zrušení potvrdila společnost Meta. Karta bude z domovské obrazovky odstraněna už v únoru. Firma uvedla, že díky tomu usnadní uživatelům „sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy“. Tlačítko pro vytvoření nového příspěvku se totiž posune doprostřed lišty. Tlačítko Reels pak bude vpravo.

    Tato zpráva nikoho nepřekvapí a kroky Mety navíc dávají dokonalý smysl. Instagram už v září informoval, že hodlá „drasticky omezit“ své obchodní funkce a přesunout své podnikání z e-commerce do reklamního byznysu, odkud pocházejí hlavní příjmy Mety.

    Obchodní funkce ale zůstává

    Meta nicméně dodává, že obchodní funkce z Instagramu úplně odstraněny nebudou. Do tohoto sektoru hodlá nadále investovat v rámci aplikace pro firmy i jednotlivce.

    „Od února měníme navigaci Instagramu, abychom lidem usnadnili sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy,“ stojí v prohlášení Mety. „Navigační lišta ve spodní části aplikace bude mít nyní ve středu zástupce pro vytvoření obsahu a napravo Reels.“

    „V rámci této změny bude odstraněna karta Instagram Shop. Stále si budete moci založit a provozovat svůj obchod na Instagramu, neboť i nadále investujeme do nákupních zkušeností, které lidem a firmám poskytují tu nejvyšší hodnotu,“ uvedla Meta.

    Podle vyjádření Instagramu se při představení karty Obchod věřilo, že bude o funkci během pandemie covidu-19 zájem. Dalo by se však očekávat, že oproti Reels nešlo o žádnou bombu.

    To nakonec dává smysl. Instagram není obchodní aplikace, ale platforma pro sdílení fotografií a videí.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?