Více
    20.2 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Fotografům a grafikům odzvonilo?

    V posledních letech se objevilo neověřitelné množství nástrojů, které umožňují i laikům upravovat a retušovat fotografie a vytvořit tak z obyčejného snímku dechberoucí záběr. Co víc, některé nástroje už umožňují obrázky generovat bez nutnosti je vyfotit. Znamená to, že grafici a fotografové budou brzy bez práce?

    Jde o další užitečný nástroj

    Že se věci posouvají a vyvíjejí, není nic nového. Stejně tak, jako si dnes ke svému fotoaparátu můžete zakoupit fyzické foto filtry, lze už nějakou dobu využívat ty softwarové. Někomu se sice může zdát, že s dnešní úrovní softwaru jsou fyzické fotografické filtry zbytečné, zainteresovaní profesionálové ale moc dobře vědí, že existují situace, kdy jsou zkrátka nenahraditelné.

    Cokoliv nového bude vynalezeno, stane se především dalším z mnoha užitečných nástrojů, které umožňují pořídit a dotvořit zajímavý snímek. Starší technologie jsou pak možná na ústupu, ale jen málokdy zcela vymírají. Mají totiž něco do sebe.

    Dobrý fotograf bude mít práci vždy

    S rozvojem AI nástrojů, které umožňují na základě textových pokynů vygenerovat velice kvalitní fotografii, začali mnozí prorokové strašit, že fotografové nebudou mít brzy na chleba.

    Ano, v některých případech skutečně nahradí fotografy stroje a počítače. Třeba u ilustračních obrázků různých zájmových článků se možná tyto obrázky generující nástroje stanou oblíbenou alternativou k dnešním fotobankám. Současně ale platí, že fotograf stále bude více než platnou osobou.

    Chtěli byste si například s pomocí umělé inteligence vygenerovat snímky ze své vlastní svatby, z dovolené, nebo třeba z různých plesů a oslav? Pravděpodobně nikoliv, chcete na fotografii autenticky zachytit daný okamžik, což za vás ale počítač neudělá.

    Fotografové budou také stále nezbytní ve zpravodajství, v policejním a soudním prostředí, v marketingu apod.

    Nezapomínejme na umění

    Fotografie již dnes je a nadále bude také uměleckým oborem. Stejně tak jako fotoaparáty, grafické programy a tiskárny nevymýtily malíře, nevymýtí umělá inteligence fotografy. Lidé zkrátka stále ocení kvalitní lidskou práci a emoce, které do fotografie dokáže vložit jedině živá osoba za hledáčkem a skutečná scéna před objektivem.

    Také tento faktor nedokáže umělá inteligence nahradit a překonat. Stejně tak jako dnes mají vyšší hodnotu ručně malované obrazy než obrazy tištěné, budou mít v budoucnu vyšší hodnotu fotografie od skutečného fotografa než fotky generované počítačově.

    Vzniknou nové obory

    Podívejme se ale na problematiku i z druhé strany. Nové nástroje vždy znamenají nové příležitosti. A tak i AI nástroje nepochybně nabídnou nové pracovní pozice a zajímavé způsoby obživy. Někteří dnešní fotografové se tak možná svého současného pomocníka, fotoaparátu, dobrovolně vzdají a zaměří se právě na revoluční nástroje využívající umělou inteligenci. Třeba jako experti na generování obrázků pomocí AI.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?