Více
    2.1 C
    Czech
    Neděle, 4 prosince, 2022

    Společnost Nvidia odhalila podrobnosti o své technologii DLSS s verzí 2.3

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Podrobnosti o nové verzi technologie DLSS 2.3 byly prozrazeny. Společnost Nvidia také odhalila nástroj pro porovnávání herních snímků s názvem ICAT. Nové detaily zahrnují srovnání s široce používanou metodou „Spatial Upscaling“, která je již nějakou dobu k dispozici.

    ICAT, což je zkratka pro „Image Comparison And Analysis“, je velmi jednoduchý program, který umožňuje prohlížet vedle sebe hromadu herních snímků obrazovky a dokonce i nahraných videí. Dokáže plynule posouvat jednotlivé scény a přibližovat nebo oddalovat všechny snímky nebo videa současně.

    Ve videu zveřejněném společností NVIDIA vystupuje viceprezident společnost Bryan Catanzaro, který hovoří o tom, jak je technologie DLSS 2.3 srovnatelná s jinými metodami prostorového upscalingu včetně FSR společnosti AMD. Nvidia má ale výhodu díky svým technologiím AI Tensor Core, takže DLSS je nakonec lepší metodou.

    Společnost NVIDIA zdůraznila, že zatímco DLSS 2.3 je lepší než kdykoli předtím, její sada ovladačů NVIDIA obsahuje také vlastní technologii prostorového (spatial) upscalingu, která produkuje lepší kvalitu obrazu než široce používané metody upscalingu, jako jsou Lanczos a FSR.

    Společnost poskytla porovnávání výkonu i kvality obrazu DLSS s různými technikami Spatial Upscaling. Ve videu ale není uvedeno, která konkrétní metoda prostorového upscalingu je použita (Lanczos nebo FSR od AMD). DLSS v režimu výkonu poskytuje vyšší výkon za cenu mírné ztráty kvality, zatímco režim kvality poskytuje vyšší kvalitu při podobném nebo mírně vyšším výkonu.

    Jaký je vlastně rozdíl mezi DLSS a Spatial Upscaling?

    Technologie prostorového (spatial) upscalingu, jako je AMD FSR, upravují každý ze snímků pomocí pevně stanoveného algoritmu a nevyžadují ke svému běhu speciální GPU.

    Naproti tomu DLSS je technika temporálního (temporal) upscalingu, která porovnává více snímků a zohledňuje, jak se věci ve videoherní scéně pohybují, a to vše zpracovává pomocí neuronové sítě. Ta běží výhradně na jádrech Tensor, které najdete pouze v GPU Nvidia RTX.

    Společnost také oznámila, že její technologii Image Scaling učiní open-source a multiplatformní pro integraci do širšího spektra her. To znamená, že by mohla být použita i s grafickými procesory AMD a Intel.

    Nvidia Image Scaling je funkce, která je v ovladačích grafiky Nvidia zapečetěna již několik let. Můžete ji zapnout prostřednictvím ovládacího panelu Nvidia. Tato funkce nabízí alternativu k funkci DLSS pro hráče bez karet RTX a ve hrách, které nenabízejí podporu DLSS. Ačkoli se DLSS zcela nevyrovná, toto řešení nevyžaduje podporu konkrétní hry, a bude tedy fungovat všude.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS