Více
    22.2 C
    Czech
    Pátek, 1 července, 2022

    Nový nástroj pro tvorbu deepfaků: Projekt Morpheus od Adobe

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Na včerejší výroční konferenci představila společnost Adobe svůj nový nástroj s názvem „Projekt Morpheus“. Ten demonstruje potenciál integrace technik deepfaků do jejích produktů.

    Společnost Adobe téměř na každé ze svých každoročních konferencí předvádí experimentální funkce, které se jednoho dne možná dostanou do jejích aplikací. V roce 2020 to byl nástroj nazvaný Sharp Shots. Letos to byl Projekt „In-Between“ a nástroj nazvaný „Projekt Morpheus“.

    Projekt Morpheus navazuje na „Neuronové Filtry“, které společnost Adobe debutovala v loňském roce. Tyto filtry využívají strojové učení k úpravě vzhledu subjektu. Například k úpravě jeho věku, barvy vlasů a výrazu obličeje.

    Morpheus přináší všechny tyto úpravy i do videoobsahu a přidává několik nových filtrů, například možnost přidání vousů a brýlí na obličej. Nástroj dokáže automatizovat úpravy videa po jednotlivých snímcích tak, aby bylo dosaženo konzistentních výsledků.

    V ukázce jeden z jejích zaměstnanců upravil video, na kterém měl po celou dobu neutrální výraz, tak, aby se usmíval. Zvládl to během několika okamžiků, přičemž většinu těžké práce odvedla umělá inteligence Adobe Sensei.

    Morpehus rozhodně není bezchybný a má velmi omezenou funkcionalitu oproti širšímu světu deepfakes. Můžete provádět pouze drobné, předem určené úpravy vzhledu osob, které stojí tváří v tvář kameře.

    Společnost Adobe ve skutečnosti nepoužila slovo „deepfake“ k popisu nového nástroje

    Obecně jsou nástroje pro tvorbu deepfaků dost kontroverzní, takže společnost Adobe postupuje velmi opatrně. Tento nástroj může například použít režisér k změně výrazu obličeje k vylepšení špatného záběru.

    Nástroj by ale také mohl být použit k vytvoření politické propagandy – např. aby vězněný disident vypadal na soudních záběrech uvolněně, zatímco ve skutečnosti umírá hlady.

    Političtí odborníci tomu říkají „technologie dvojího použití“. To je nepochybně důvod, proč společnost Adobe ani jednou nepoužila slovo „deepfake“ k popisu této technologie.

    „Uvědomujeme si, že musíme vyvažovat inovace s naší odpovědností zajistit, aby naše technologie byly využívány pro dobro našich zákazníků a společnosti. Náš vývoj umělé inteligence se řídí zásadami odpovědnosti, zodpovědnosti a transparentnosti.“ uvedl mluvčí společnosti.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ