Více
    10.2 C
    Czech
    Neděle 4. června 2023

    Apple se spojil se společnostmi Google, Mozilla a Microsoft, aby udělal webové technologie jednotnější

    Společnosti Apple, Microsoft, Google a Mozilla spolu se softwarovými poradenskými firmami Igalia a Bocoup se dohodly na spolupráci s cílem zajistit jednotnější fungování všech technologií webového designu na různých platformách.

    Většina webových prohlížečů využívá jádro Chromium od společnosti Google. Safari a Firefox mají vlastní jádra, která jsou sdílena dalšími projekty (např. Tor Browser). Tyto rozdílné architektury znamenají, že některé webové funkce nefungují ve všech prohlížečích stejně, což může být pro webové vývojáře i uživatele webu nepříjemné.

    Z toho důvodu zahajují společnosti Apple, Google, Bocoup, Microsoft, Mozilla a Igalia novou iniciativu s názvem Interop 2022. Cílem projektu je zlepšit interoperabilitu mezi webovými prohlížeči a zajistit, aby všechny důležité webové funkce a rozhraní API fungovaly stejně bez ohledu na to, který prohlížeč používáte.

    „Vůbec poprvé se všichni hlavní výrobci prohlížečů a další zúčastněné strany spojili, aby vyřešili hlavní problémy s kompatibilitou prohlížečů, které identifikovali vývojáři webových stránek,“ uvedli Rachel Andrew, Philip Jägenstedt a Robert Nyman ze společnosti Google ve čtvrtečním příspěvku na blogu web.dev.

    Všechny čtyři společnosti se dohodly, že se zaměří na 15 problémových oblastí

    Společnosti budou pracovat na interoperabilitě kaskádových vrstev, barevných prostorů a barevných funkcí CSS. V plánu jsou také nové viewport jednotky, „Subgrid“ a další. Projekt se zaměří na čtyři prohlížeče: Safari, Chrome, Edge a Firefox. Jejich postup můžete sledovat na této stránce, kde jsou pomocí benchmarků bodovány od 1 do 100.

    Co se týče stabilních verzí prohlížečů, vypadá to dost špatně. Chrome a Edge získaly v benchmarku 61 bodů ze 100, Firefox 69 bodů a Safari 50 bodů. Různá experimentální a náhledová vydání prohlížečů však vykazují lepší výsledky: Chrome a Edge 71, Firefox 74 a Safari 73.

    Konečným cílem je, aby webové aplikace vypadaly a fungovaly podobně v různých webových prohlížečích, což se v současnosti neděje. Všechny cíle jsou také zaměřeny na design, což znamená, že prohlížeče mají motivaci se zapojit vedle svých konkurentů.

    „Všechny tyto technologie jsou pro Apple a všechny, kdo pracují na WebKitu, důležité. Velmi nám záleží na zdraví webu a interoperabilních implementacích webových standardů,“ uvedla společnost Apple ve svém prohlášení. „Vítáme spolupráci s našimi kolegy v mnoha organizacích zabývajících se webovými standardy a v Interop 2022, aby byl web co nejvíce interoperabilní.“

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.