Více
    19.5 C
    Czech
    Neděle 4. června 2023

    Americká mládež miluje iPhony, virtuální realitou se ale opít nenechala

    iPhony bodují u americké mládeže. Totéž se dá říci o hodinkách a službách Apple. Zážitky s virtuální a rozšířenou realitou však však generaci Z příliš nezajímají, což nevětší nic dobrého pro první chystaný headset cupertinské společnosti. Na průzkum upozornil server MacRumors.

    Produkty i služby Apple se dlouhodobě těší nesmírné popularitě u osob různých věkových kategorií. Nový průzkum společnosti Piper Sandler se však zaměřil na americkou mládež, napsal web MacRumos.

    Firma se dotázala na oblíbené produkty 5690 příslušníků generace Z. Celkem 87 respondentů uvedlo, že vlastní iPhone. Za poslední desetiletí se počet mladých vlastníků iPhonu zdvojnásobil. V roce 2012 vlastnilo tento telefon 40 procent dotázaných.

    Celkem 88 procent mladých uvedlo, že si v příštím roce ikonický chytrý telefon pořídí. Neméně pozitivní výsledky zaznamenaly i hodinky. Je známo, že Apple Watch na trhu s chytrými hodinkami dominují. To potvrzuje alespoň u omladiny i tento průzkum.

    Apple Watch používá 35 procent dotázaných, což je o 4 procenta více než v loňském roce. Celkem 15 procent respondentů přiznalo, že si jablečné hodinky v následujících měsících hodlá koupit. Neméně dobře na tom byly i služby Apple.

    Virtuální realita? Nic pro mladé

    Apple Pay je pro generaci Z platební aplikací číslo jedna. V posledním měsíci s ní zaplatilo 39 procent dotázaných. Horší už to ale je v případě peer-to-peer převodů. Mladí preferují spíše Cash App od Square a Venmo od PayPalu.

    A rovněž Apple neboduje ve streamování hudby. Nejoblíbenější platformou v tomto odvětví je Spotify. V posledním půl roce jejím prostřednictvím poslouchalo hudbu 68,1 procenta respondentů, Apple Music jen 36,4 procenta.

    Nesmíme však opomenout předplatné. V případě Spotify a Apple Music jej má pouze 44,3 a 36,4 procenta dotázaných. Překvapivým zjištěním je ale hlavně to, že mladí nevěnují příliš pozornosti virtuální ani rozšířené realitě.

    Takovou náhlavní soupravu vlastní jenom 29 procent dotázaných. Celkem 61 procent respondentů rovnou uvedlo, že si takové zařízení pořídit neplánuje. To pro Apple může být problém vzhledem k tomu, že chystá svůj debutový headset.

    Na druhou stranu, cena 3000 dolarů (77 000 korun) naznačuje, že dospívající opravdu cílovkou nebudou. Průzkum nicméně ukazuje, že VR headsety, například od firmy Meta, nedokázaly mezi omladinu proniknout.

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.