YouTube testuje nový zdroj příjmů, bezplatnou službu TV kanálů s reklamami. Koncept se podobá službám jako Pluto TV či Live TV. Mluvčí společnosti potvrdil, že službu může uvést ještě letos. Informoval o tom The Verge.
Platforma YouTube testuje službu bezplatných TV kanálů s podporou reklam inzerentů, uvedl server The Verge s odkazem na list The Wall Street Journal. V aplikaci po spuštění služby najdete „rozbalovač“ se seznamem TV pořadů.
YouTube’s testing free ad-supported TV channels https://t.co/34WxaJVQM4 pic.twitter.com/eBgiI7reH7
— The Verge (@verge) January 13, 2023
Koncept připomíná služby jako Pluto TV či Live TV firmy Roku a zabudované kanály u televizorů LG a Samsung. Příjmy z reklamy společnosti poklesly ve třetím loňském čtvrtletí na 7 miliard dolarů. Zřejmě se je snaží získat jinde, nabídnout divákům něco zdarma, ale současně jim distribuovat reklamy třetích stran, uvedl server Android Center.
Zprávy o příjmech společností Vizio a Roku ukázaly, že reklamy a provize z předplatného vydělají více než hardware. Vizio v průměru utrží 27 dolarů ročně na uživatele a Roku až 44 dolarů ročně.
Zoufalí streameři se obracejí na inzerenty
Nejmenovaný mluvčí YouTube prozradil, že by společnost mohla funkci zavést ještě letos. Také uvedl, že na projektu spolupracuje se jmény jako Lionsgate nebo A&E. Druhý uvedený gigant přitom vlastní kanály jako HBO, FYI a Lifetime.
YouTube už zkušenosti s poskytováním prémiového obsahu s reklamami má. V loňském roce do svého katalogu platforma zahrnula bezplatné televizní pořady podporované reklamami. V té době již tohle přitom provozovala s filmy.
Minulý rok YouTube přidalo filmový obsah na svou živou kartu v Pluto TV Google TV. Také nabízí službu YouTube TV. Jedná se o placenou službu, která poskytuje divákům zážitky srovnatelné se standardními televizními kanály. Loňské léto společnost oznámila, že získala na YouTube TV asi 5 milionů předplatitelů.
YouTube se přiklání k bezplatnému obsahu s reklamami v době, kdy se streamovací platformy, jako je Netflix, HBO Max či Disney Plus, poohlížejí po možnostech levnější či bezplatné úrovně předplatného s podporou inzerce.