OpenAI předvedlo nový prohlížeč Atlas, který má změnit způsob, jakým lidé pracují s webem. Využívá umělou inteligenci a je postavený na ChatGPT. Firma jím chce konkurovat zavedeným hráčům jako Google.
OpenAI pokračuje ve snaze rozšířit své produkty. Atlas nemá adresní řádek a funguje jako rozhraní pro práci s ChatGPT. Využívá kontext a chování uživatele k tomu, aby zrychlil a zjednodušil přístup k informacím. Zatím funguje jen na MacOS.
Pro náročnější uživatele nabízí Atlas režim agent mode. Ten samostatně prohledává internet a reaguje podle zadání. Tato funkce je dostupná pouze pro platící předplatitele. OpenAI navíc navázalo spolupráci s platformami jako Etsy, Shopify nebo Booking.com.
Efektivita? Jen někdy
Max Zeff, který Atlas vyzkoušel, říká, že přínos je zatím minimální. „Je tam mírné zrychlení. Ale často jen sleduju, jak agent kliká po webu,“ popsal. Funkce, jako automatické přidávání receptu do nákupního košíku, prý běžní lidé stejně nevyužívají.
Také připomněl, že běžní uživatelé a firmy čekají, až stejné možnosti nabídne jejich současný prohlížeč. „Edge už dnes spoustu věcí umí,“ uvedl. OpenAI podle něj těží hlavně z masivního financování a nemusí hned vydělávat.
i got chatgpt atlas (@OpenAI's web browser) so you don’t have to
— Liam Bolling (@liambolling) October 21, 2025
here's what i found interesting in 15 mins:
1️⃣ agent mode is sick. it completes things like ordering coffee or filling out a tsa precheck forms on my browser with my passwords
2️⃣ when you background a tab with… pic.twitter.com/LBQGvjddDE
Ztrácí web svou roli?
Uživatelé upozornili, že s nástupem AI prohlížečů se mění i význam samotných webů. „Nebude bláznivé si myslet, že stránky začnou být čím dál méně důležité,“. Lidé budou spíš konzumovat informace přes chatboty.
Sean O’Kane, další z uživatelů, se zatím drží klasického přístupu. „Hodně pracuju s dokumenty, vyhledávám přes Google s Booleovskými operátory,“ popsal. Nové nástroje zatím nepotřebuje. Přiznává ale, že pokud se Google těchto funkcí vzdá, možná začne experimentovat.
OpenAI má díky financím možnost vyvíjet Atlas bez tlaku na zisk. Firma sleduje dlouhodobý cíl. Prohlížeč má být prvním krokem k nové éře agentního webu, kde AI rozhoduje, jak a co uživatel uvidí.

