YouTube se po deseti letech loučí s kartou Trending. Ta od roku 2015 zobrazovala virální videa napříč platformou a sloužila jako rychlý přehled toho, co právě frčí. Jenže časy se změnily a s nimi i chování uživatelů.
Trending podle YouTube přestal dávat smysl. Lidé dnes obsah hledají jinde – přes personalizovaná doporučení, Shorts, vyhledávání nebo příspěvky komunit. „Dnes trendy tvoří mnoho videí od různých komunit. Existuje víc mikrotrendů než kdy dřív,“ vysvětlil YouTube své rozhodnutí.
YouTube is getting rid of its trending page after 10 years, The Verge reports.
— ToonHive (@ToonHive) July 10, 2025
It will be replaced with YouTube Charts and personalized recommendations in the next few weeks. pic.twitter.com/tr0YgUi9sU
Místo jednoho seznamu přehledné žebříčky
Nově přichází YouTube Charts. Namísto jedné univerzální stránky nabídnou tematické žebříčky podle kategorií, například hudební videa, podcasty nebo filmové trailery. YouTube tak chce lépe odrážet roztříštěnost dnešních trendů.
Zůstává i sekce Trending Now, kde se budou dál zobrazovat nejsledovanější videa napříč celou platformou. Zároveň ale přibývá prostor pro specializovaný obsah. Herní videa najdou své místo v Gaming Explore.
Nový směr, smíšené reakce
YouTube tvrdí, že tradiční stránka Trending už netáhne. Za posledních pět let výrazně poklesla její návštěvnost. Nový systém má být přehlednější a víc odpovídat tomu, jak lidé dnes konzumují obsah.
Reakce jsou zatím rozporuplné. Někteří změnu vítají, jiní si jsou zklamaní, že už nebude jedno místo, kde se dá rychle zjistit, co je virální. Pro tvůrce navíc Trending býval prestižním oceněním. Teď bude viditelnost záviset na konkrétním žebříčku.
Změna, která zapadá do širšího kontextu
Zrušení Trending zapadá do širších úprav YouTube. Letos platforma zpřísnila pravidla pro monetizaci AI videí a dál tlačí na personalizaci. „Takhle můžeme ukázat širší škálu populárního obsahu, který je relevantní,“ uvedl YouTube.
Trending byl dlouho kulturním zrcadlem internetu. Nahradí ho systém, který odráží roztříštěný svět fanouškovských komunit. Otázkou zůstává, jestli YouTube Charts dokážou nabídnout stejnou porci virální energie.