Více
    4.3 C
    Czech
    Sobota, 26 listopadu, 2022

    Spotify Discover: Nový způsob, jak objevovat hudbu

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Spotify testuje novou funkci s názvem Discover. Ta umožňuje uživatelům procházet videoklipy s možností lajkování a přeskakování podobně jako na TikToku.

    Této funkce si první všiml Chris Messina, který ji našel ve Spotify TestFlight (TestFlight je způsob, jakým vývojáři v iOS vydávají beta verze). Messina uvedl, že se funkce Discover objevila jako čtvrtá ikona na panelu nástrojů.

    Služba Discover má uživatelům umožnit intuitivní a rychlé vyhledávání nové hudby pomocí přejetí prstem nahoru a dolů. Klepnutím na srdíčko můžete skladbu „lajknout“ nebo můžete stisknout nabídku se třemi tečkami a zobrazit standardní informační kartu o skladbě.

    Společnost Spotify potvrdila serveru TechCrunch, že tuto funkci oficiálně testuje, ale odmítla sdělit další podrobnosti. „Ve Spotify běžně provádíme řadu testů ve snaze zlepšit uživatelský zážitek,“ uvedl mluvčí. „Některé z těchto testů nakonec připraví půdu pro naše nové funkce a jiné slouží pouze jako důležité poučení. V tuto chvíli nemáme žádné další novinky, o které bychom se mohli podělit.“

    Messina poznamenal, že Discover nejspíš využívá formát Canvas. Ten umožňuje umělcům vytvářet ke skladbám videa, nikoli jen statické obrázky, a při přehrávání videa se zobrazuje u některých skladeb místo standardního obalu alba. Ty mohou mít podobu standardního videa a smíšených médií spolu s 2D a 3D grafikou.

    Podobným formátům se začíná věnovat víc platforem

    Vzhledem k tomu, že průměrný počet hodin, který uživatel na TikToku stráví, prudce stoupá, začínají se o její formát zajímat i jiné platformy než sociální média, aby pomohly uživatelům zapojit se do jejich vlastních služeb. Spotify není zdaleka první platformou, která se o to pokouší.

    Reels na Instagramu a YouTube Shorts jsou virtuálními klony TikToku a dokonce i Netflix nedávno představil „komediální“ kanál podobný TikToku s názvem Fast Laughs. Zatím není jasné, zda se funkce Discovery ve službě Spotify dostane z beta verze, ale vypadá to na užitečný způsob, jak najít novou hudbu.

    Společnost Spotify se nestydí půjčovat si nápady od jiných společností. Nedávno spustila Greenroom, konkurenta Clubhouse, a v lednu také testovala funkci Stories. I když v tom není zdaleka sama, například Spaces od Twitteru jsou také konkurentem Clubhouse.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS