Více
    23.6 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Prohlížeč Opera přidává podporu URL adres sestavených jen z emotikonů

    Společnost Opera v pondělí oznámila, že ve svém stejnojmenném prohlížeči Opera umožní používat URL adresy, v kterých se objevují jen emoji, aby „vnesla do internetu novou úroveň kreativity“. Integrace je součástí partnerství se společností Yat, která umožňuje vlastnit personalizované řetězce emotikonů.

    „Od spuštění celosvětové sítě pro veřejnost uplynulo téměř 30 let a v oblasti webových odkazů nedošlo k velkým inovacím: lidé stále uvádějí ve svých adresách URL doménu .com,“ uvedl v tiskové zprávě Jorgen Arnesen, výkonný viceprezident mobilní divize společnosti Opera.

    Jedinečné řetězce emoji se nazývají Yats a jejich majitelé je mohou tokenizovat jako NFT na blockchainu Ethereum. Společnost plánuje umožnit uživatelům propojit jejich Yats s elektronickými platbami.

    Yaty mají velikost od jednoho do pěti znaků a mohou se prodávat od několika dolarů až po stovky tisíc dolarů. Nejdražší Yat byl zlatý klíč s jedním znakem, který se v polovině roku 2021 prodával za 425 000 dolarů.

    Spoluzakladatel společnosti Yat Naveen Jain uvedl, že domény Yat umožňují uživatelům přizpůsobit si svou internetovou identitu. Potenciálně mohou také zviditelnit tvůrce, umělce a další osoby na internetu. Společnost představila stránky Yat 1. února.

    Podle společnosti patří mezi první uživatele Yatů hudebníci. Jedním z příkladů je Kesha (🌈🚀👽), dále můžete navštívit webové stránky Steva Aokiho (🎂🎵) nebo Lil Waynea (👽🎵) či podcast Questlove „Questlove Supreme“ (❓❤️) na iTunes.

    Díky integraci do prohlížeče Opera nebudou muset uživatelé zadávat část webové adresy stránky Yat s koncovkou y.at, jako je tomu v jiných prohlížečích. Takže pokud se chcete dostat na stránku Yat zpěvačky Kesha v prohlížeči Opera, stačí zadat do vyhledávacího pole „🌈🚀👽“.

    Nový vektor útoku pro phishingové podvody?

    Webové adresy s emoji se sice mohou zdát zábavné, ale bezpečnostní experti mohou nad myšlenkou nahrazení tradičních webových adres emoji pochopitelně pozvednout obočí.

    Společnost Yat se naštěstí nad tímto problémem alespoň trochu zamyslela a v dokumentaci API podrobně popisuje, jak chce těmto typům útoků zabránit. Velká část této prevence souvisí se záměrným určováním, které emoji byly zahrnuty a které byly vyloučeny.

    „10 % mužů je barvoslepých, takže barva je vektorem phishingového útoku,“ vysvětluje společnost na jednom konkrétním příkladu. „Zařadili jsme například ❤️. Měli bychom tedy vyloučit jiné barvy, například 💙 a 💜.“

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?