Netflix chystá největší redesign své aplikace za posledních dvanáct let. Uživatelé si brzy všimnou nového vzhledu, rychlejšího vyhledávání a prvků inspirovaných sociálními sítěmi. Změny mají usnadnit orientaci a pomoci najít „to pravé“ v moři obsahu.
Zásadní novinkou je vertikální video feed, podobný tomu z TikToku. Uživatelé budou moci procházet krátké klipy z filmů a seriálů přizpůsobené jejich vkusu. Funkce zatím poběží jen na mobilech a ve zkušební verzi. Uživatelé dostanou možnost objevovat obsah zábavněji a jednodušeji pomocí vertikálního prohlížení.
On Wednesday, the streaming giant announced a major overhaul of its home page, the first redesign since it unveiled its current home page in 2013. https://t.co/oRxIGkiMil pic.twitter.com/3ASXpBtUJW
— ABC30 Fresno (@ABC30) May 7, 2025
Nejde ale jen o mobilní aplikaci. Na televizích i desktopu se změní hlavní obrazovka – dostane zaoblené rohy, animace při procházení nabídkou a barevné pozadí, které ladí s vybraným titulem. Hlavní doporučení, tzv. hero modul, bude výraznější a flexibilnější. Je to reakce na rozšíření obsahu – Netflix dnes kromě filmů a seriálů nabízí i hry, sport či živé přenosy.
Více informací i lepší algoritmus doporučování
Nový vzhled sází i na rychlejší navigaci. Hlavní tlačítka se přesunula nahoru, čímž se zjednodušilo procházení mezi sekcemi jako „Filmy“, „Seriály“ nebo „Můj Netflix“. Přibylo i víc kontextových informací – u každého titulu se nově zobrazuje, zda získal ocenění, jak je dlouhý nebo kolik má sezón.
Netflix také zlepšuje doporučovací algoritmus. Nově bude brát v potaz nejen hodnocení, ale i herecké obsazení, které si uživatel vyhledává, nebo trailery, které sleduje. „Všechno se bude dít na pozadí. Prostě bude snazší najít, co si pustit,“ uvedla technická ředitelka Elizabeth Stone.
Do vyhledávání se navíc dostává generativní AI. Uživatelé mohou napsat požadavek typu „chci něco vtipného, ale ne příliš“ a Netflix se pokusí nabídnout odpověď. Funkce je zatím v betě a jen na iOS.
Redesign nese název Eclipse a vzniká už od konce roku 2022. Netflix jím reaguje nejen na konkurenci, ale i na proměnu způsobu sledování obsahu. Nejde o revoluci, ale o nutnou evoluci ve světě, kde streamování musí držet krok se sociálními sítěmi i mobilním publikem.