Více
    23.6 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Evropská komise si došlápla na největší sociální sítě, chce vědět, jak bojují proti dezinformacím

    Jen krátce poté, co se Evropská komise obrátila na sociální síť X ohledně dezinformací, se zaměřila i na Facebook, Instagram a TikTok. Zástupci těchto platforem musejí předložit komisařům podrobné informace o postupech v boji proti dezinformacím a dalšímu nelegálnímu obsahu. Informují o tom Europan Views a Business Insider.

    Konflikt mezi Izraelem a Palestinou nás opět upozornil, jak velkým problémem dezinformace stále jsou. Evropské unie přitom nedávno prosadila nový a velice přísný zákon zvaný Akt o digitálních službách (DSA).

    Legislativa požaduje od provozovatelů sociálních sítí větší transparentnost, důslednější postup proti dezinformacím a ilegálnímu obsahu a intenzivnější snahu v zajištění bezpečí soukromí všech uživatelů.

    Evropské komise kontaktovala společnosti Meta Platforms a ByteDance ohledně sociálních sítí Facebook, Instagram a TikTok. Tyto společnosti musejí poskytnout do 25. října podobné informace o tom, jak proti dezinformacím bojují.

    Meta musí v tomto termínu dodat informace o boji proti dezinformacím týkajících se blízkovýchodní krize. Do 8. listopadu navíc má předložit podrobnosti o opatřeních, která přijala k ochraně integrity voleb.

    ByteDance nařídili eurokomisaři poskytnou informace o krocích přijatých „k omezení šíření nezákonného obsahu spojeného s terorismem a násilím, a také potlačením nenávistných projevů a údajných dezinformací“.

    Musk kvůli legislativě běsní

    Mateřská firma TikToku navíc musí do 8. listopadu poslat údaje o ochraně nezletilých. V případě nedodržení těchto požadavků může udělit EU pokutu ve výši až šesti procent z globálního obratu dané společnosti.

    Evropská komise si posvítila na internetové platformy s nejméně 45 miliony aktivními uživateli měsíčně, upozornil server Europan Views. Patří sem například Alibaba AliExpress, Amazon Store, App Store nebo Bing.

    Komisaři se ještě před těmito kroky obrátili na sociální síť X, dříve známou jako Twitter. Miliardář Elon Musk totiž prosazuje absolutní svobodu slova, díky čemuž zaplavila platformu vlna dezinformací o inzraelsko-palestinském konfliktu.

    Musk během rozhovoru s izraelským premiérem Benjaminem Netanjahuem naznačil, že X zpoplatní všem novým uživatelům, protože je to jediný způsob, jak zakročit proti robotům a šíření dezinformací. Tento program již testuje na Filipínách a Novém Zélandu.

    Podle interního zdroje obeznámeného se situací, s nímž hovořil server Business Insider, však Muska frustruje DSA stále více. Miliardář podle něj zvažuje, že X v Evropě znepřístupní, čímž by přišel o devět procent své uživatelské základny.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?