Více
    17.4 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Apple představil audioknihy vyprávěné umělou inteligencí

    Apple v tichosti spustil katalog audioknih namluvených umělou inteligencí a přiblížil tak konec lidských vypravěčů. Strategie však již nyní čelí kritice za to, že si klade za cíl vygenerovat více peněz na úkor umělecké hodnoty. Informoval o tom list The Guardian.

    Popularita audioknih v posledních letech explodovala, což nalákalo některé technologické společnosti. V popředí stojí Amazon se svou dceřinou společností Audible a nedávno se připojilo Spotify, které slíbilo 300 000 titulů.

    Apple nyní spustil projekt audioknih namluvených AI. Učinit tak měl již v listopadu, avšak nakonec k tomu nedošlo kvůli propouštění v Meta Platforms a chaosu kolem převzetí Twitteru. Tyto události totiž vznesly nad technologický trh černý mrak.

    The Guardian napsal, že Apple v posledních několika měsících oslovil jako možné partnery nezávislé vydavatele audioknih, jimž sdělil, že ponese náklady na výrobu a autoři budou dostávat licenční honoráře z prodeje. Vydavatelé zapojení do projektu následně byli nuceni podepsat dohodu o mlčenlivosti, což odráží notoricky známou snahu Apple své projekty utajit.

    Žádná přidaná hodnota

    Namluvené audioknihy digitálním hlasem mohou tento sektor změnit. Na tom se shodují vydavatelé, autoři a literární agenti. Mnozí z nich jsou ale skeptičtí. „Vypravěč přináší během čtení audioknihy zcela nový rozsah umění a my věříme, že se jedná o mocnou věc,“ myslí si David Carton, který v segmentu audioknih pracuje.

    Řekl, že audioknihy jsou něčím odlišným oproti tištěným knihám, ale stále mají přidanou hodnotu coby umělecká forma. „Když máte opravdu skvělou knihu a opravdu talentovaného vypravěče, přicházíte s něčím zvláštním. Do toho se vyplatí investovat.“

    Literární agentka z Kanady Carly Watters se domnívá, že ve strategii Apple nevidí z literárního hlediska ani z hlediska zákazníka žádnou hodnotu. „Firmy vidí, že mohou vydělat peníze. Chtějí vytvářet obsah, ale to je vše,“ řekla. „Zákazníci tohle poslouchat nechtějí.“

    Jako výhodu lze bez debat označit nízkou nákladovost během výroby. Produkce audioknihy s lidským hlasem může trvat týdny a stát tisíce dolarů.

    Apple není jediným gigantem, který z toho důvodu tuto možnost zkoumá. Pokoušely ji i firmy Amazon a Google. Lze však očekávat, že vzbudí bouřlivé reakce.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?