Více
    20.2 C
    Czech
    Středa 29. května 2024

    Společnost LG Display představila OLED EX, novou generaci technologie OLED s lepším obrazem a jasem

    Těsně před veletrhem CES 2022 představila společnost LG Display novou generaci technologie OLED s názvem OLED EX. Ta podle společnosti zvýší jas až o 30 %, zvýší přesnost obrazu a umožní daleko menší rámečky.

    OLED je zkratka pro „organic light emitting diode“ – organická světelná dioda. Část EX ve slově OLED EX je podle společnosti kombinací slov „Evolution“ a „eXperience“.

    Hlavní výhodou OLED je, že každý jednotlivý pixel lze vypnout a zapnout nezávisle. To umožňuje „pravou“ černou barvu a vysoký kontrast. Displeje OLED mají však většinou menší jas než jejich LED protějšky – to má právě napravit technologie EX.

    „Přestože celosvětový trh s televizory zaznamenal v letošním roce 12% pokles, zaznamenali jsme 70% nárůst prodeje OLED,“ uvedl Dr. Oh Chang-ho, výkonný viceprezident a vedoucí divize TV Business Unit společnosti LG Display. „S naší novou technologií OLED EX chceme díky vývoji naší technologie OLED, algoritmů a designu poskytovat zákazníkům ještě inovativnější zážitky na vysoké úrovni.“

    Jak technologie OLED EX funguje?

    Rozdíl mezi standardní technologií OLED a OLED EX spočívá v tom, že místo vodíku se v této technologii používají sloučeniny deuteria. Společnost vyrábí sloučeniny deuteria extrakcí z vody a používá je v diodách. Po stabilizaci a kombinaci s umělou inteligencí společnosti LG mají být diody jasnější a účinnější.

    Umělá inteligence předpovídá využití jednotlivých světelných diod v televizi na základě vašich osobních návyků při sledování a přesně řídí příkon displeje, aby přesněji vyjádřil detaily a barvy přehrávaného videoobsahu. Tato technologie je dostupná až do rozlišení 8K.

    Kvalita obrazu není jediným vylepšením televizorů OLED EX. Nová technologie umožňuje snížit tloušťku rámečku displeje z šesti milimetrů na čtyři u 65palcových televizorů. To se nemusí zdát jako velké zlepšení, ale v tomto měřítku je i to nejmenší zmenšení rozdíl.

    Možná nejlepší na oznámení je to, že OLED EX není koncept ani se nebude vyskytovat pouze v prototypech – nová zobrazovací technologie bude od druhého čtvrtletí příštího roku použita v každém televizoru OLED vyráběném v jihokorejském Paju a čínském Guangzhou společnosti Samsung.

    Společnost LG neuvedla, kdy uvede na trh své první výrobky, které budou využívat OLED EX. Podle všeho by to ale mohlo být již v polovině roku 2022.

    Sledujte nás na sítích

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

    NEJNOVĚJŠÍ

    OpenAI zakládá bezpečnostní výbor. Bude dohlížet na výzkum a trénovat model nové generace

    Společnost OpenAI oznámila zřízení Výboru pro bezpečnost a zabezpečení, devítičlenného panelu, jehož úkolem je zajistit bezpečný průběh výzkumu strojového učení. Vede ho generální ředitel OpenAI Sam Altman a tři další ředitelé včetně předsedy správní rady Breta Taylora. Členyjsou také vedoucí inženýři Aleksander Madry, Lilian Weng, John Schulman, Matt Knight a Jakub Pachocki.

    Společnost xAI Elona Muska získala 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence. Plánuje spuštění superpočítače

    Technologický podnik Elona Muska xAI získá od skupiny investorů investici 6 miliard dolarů na vývoj umělé inteligence (AI). Financování, které bylo oznámeno na internetových stránkách společnosti, je součástí kola série B. Mělo by výrazně urychlit uvedení prvních produktů xAI na trh a podpořit výzkumné úsilí.

    Skoro 30letá éra ICQ končí: Oblíbený komunikátor definitivně vypíná své služby

    Kdysi nesmírně populární komunikační nástroj ICQ definitivně končí. Služba, která v dobách svého největšího rozmachu měla přes 100 milionů uživatelů po celém světě, přestane fungovat od 26. června.

    Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

    Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?