Více
    10.2 C
    Czech
    Pondělí 5. června 2023

    Dislike tlačítko na YouTube nemá podle nové studie žádný efekt

    Podle nového výzkumu provedeného společností Mozilla je tlačítko „nelíbí se mi“ neefektivní jako nástroj pro manipulování zobrazeného obsahu. Informoval o tom server Gizmodo.

    Ve studii byly použity údaje od 22 722 uživatelů. Ti si nainstalovali rozšíření prohlížeče Mozilla RegretsReporter a kteří byli sledováni od prosince 2021 do června 2022. Jak uvedl server Gizmodo, výzkumníci analyzovali více než půl miliardy doporučení YouTube, která byla provedena poté, co uživatelé klikli na některý z nástrojů pro negativní zpětnou vazbu YouTube, jako jsou tlačítka „Nelíbí se mi“ nebo „Nedoporučovat kanál“.

    Ačkoli výzkumníci připouštějí, že respondenti průzkumu nejsou reprezentativním vzorkem rozsáhlého a různorodého publika YouTube, třetina dotázaných uvedla, že používání ovládacích prvků YouTube zřejmě vůbec nezměnilo jejich doporučení videí. Jeden z uživatelů sdělil Mozille, že některá videa nahlásil jako spam, ale i tak je později v doporučených znova viděl. Respondenti často uváděli, že zablokování jednoho kanálu vede pouze k doporučení podobných kanálů.

    „YouTube a mnoho dalších platforem funguje tak, že se spoléhají na pasivní sběr dat, aby mohly odvodit, jaké jsou vaše preference,“ uvedla Becca Ricks, vedoucí výzkumná pracovnice společnosti Mozilla, která je spoluautorkou studie. „Je to ale trochu paternalistický způsob fungování, kdy se tak trochu rozhodujete za lidi. Mohli byste se lidí ptát, co chtějí na platformě dělat, a ne jen sledovat, co dělají.“

    Nejužitečnější akce je „Nedoporučovat kanál“

    „Při analýze dat jsme zjistili, že kontrolní mechanismy uživatele YouTube nejsou dostatečným nástrojem k zabránění nežádoucím doporučením,“ napsali výzkumníci Mozilly ve své studii.

    Nejúčinnější metodou ze čtyř aktuálních akcí byla výzva „Nedoporučovat kanál“, která zabránila 43 % nechtěných doporučení. Uživatelé, kteří odstranili videa ze své historie sledování, měli 29% úspěšnost. U akcí „Nelíbí se mi“ a „Nemám zájem“ se jednalo o 12 a 11 %.

    Pro srovnání, kontrolní skupina měla špatnou míru doporučování videí kolem 40 %. Po odečtení doporučení videí ze stejného kanálu se toto číslo sníží na 30 %. Celková míra špatných doporučení ve všech režimech zpětné vazby se v průběhu času snížila nejméně o 10 procentních bodů.

    Sledujte nás na sítích

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tržby Mety překvapily Wall Street, její akcie vyletěly vzhůru

    Meta překvapila Wall Street. V prvním letošním kvartálu vykázala společnost nárůst tržeb o 3 procenta, a to poprvé za tři po sobě jdoucí čtvrtletí. V reakci na tohle oznámení vzrostly akcie firmy o 12 procent.

    Xiaomi představuje klimatickou strategii pro dosažení čisté nuly

    Čínský gigant Xiaomi jde příkladem a oznámil snahu postupně docílit čisté nuly. Toho chce docílit výzkumem a vývojem čistých technologií, zlepšit nakládání s elektronickým odpadem a přechodem k ekologické logistice.

    Apple opět rozdrtil v soudní bitvě Epic Games

    Výrobce iPhonů Apple porazil v podání herní studio Epic Games. Soud popřel jakékoli monopolní praktiky společnosti a ze stolu smetl obhajobu protistrany, podle které jedná nezákonně. Soudní spor, který vypukl před dvěma lety, vyvolaly vysoké poplatky za nákup v App Store.

    Šéf Googlu Sundar Pichai si loni vydělal přes 200 milionů dolarů

    Generální ředitel Googlu a jeho mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai si vydělal minulý rok 226 milionů dolarů (téměř 5 milionů korun). Většina této částky přitom představovala odměnu v podobě akcií.

    Twitter zrušil modré fajfky u ověřených účtů, značí už jen předplatné

    Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné.