7.5 C
Czech
Čtvrtek 6. listopadu 2025

Oppo Find X9 a X9 Pro míří do světa

Oppo rozšiřuje dostupnost své nové vlajkové řady Find X9 a X9 Pro mimo Čínu. Oba telefony míří na globální trhy jen necelé dva týdny po čínském uvedení. Výrobce slibuje vysoký výkon, špičkovou výdrž a špičkové fotografické schopnosti.

Instagram zavádí historii sledovaných Reels

Instagram přidal funkci, kterou uživatelé dlouho postrádali. Nově si mohou zpětně prohlédnout všechny Reels, které v minulosti sledovali. Kdo si někdy nepřál vrátit se k videu, které si zapomněl uložit nebo ho přerušil příchozí hovor?

Xiaomi opět kopíruje Apple. Tentokrát jeho kontroverzní reklamu

Apple nedávno rozpoutal bouři kontroverzní reklamou na nový iPad Pro. V ní byly hudební nástroje a umělecké předměty slisovány do tenkého zařízení. Teď se zdá, že čínská technologická společnost Xiaomi se rozhodla využít této publicity ve své vlastní reklamě na Xiaomi 14 Civi. Je kopírování chytrým marketingovým tahem, nebo jen dalším příkladem nedostatečné kreativity?

Reklama

Reklama Apple s názvem „Crush!“ byla představena při uvedení nových iPadů a téměř okamžitě vzbudila značnou kontroverzi. Drcení různých uměleckých a kreativních nástrojů lisem, které na konci promění všechno ve zbrusu nový iPad, na některé diváky působilo jako neúcta k umění a kreativním profesím. Apple reagoval omluvou a odstraněním reklamy z plánovaného vysílání.

„Kreativita je v naší DNA a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které umožňují kreativcům po celém světě tvořit. Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné způsoby, jak se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a realizují své nápady. Tímto videem jsme se netrefili a mrzí nás to, uvedl Tor Myhren, viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci, v reakci na kritiku.

Xiaomi opět kopíruje

Xiaomi, známé pro své časté kopírování nejen produktů, ale i marketingových strategií Applu, se však vydalo stejnou cestou. V minulosti čínská firma vytvořila zařízení jako Mi Phone a Mi Pad, které byly evidentně inspirovány produkty Applu. Jejich sluchátka AirDots se nápadně podobají AirPods. V keynote prezentacích dokonce generální ředitel nosil modré džíny a černý rolák podobně jako Steve Jobs.

Odpověď na reklamu „Crush!“ od Xiaomi zní jako téměř věrná kopie. V jejich verzi, lis, tentokrát plný filmařských nástrojů a emoji, zastaví svou činnost těsně před zničením věcí. Místo destruktivního závěru, jaký použil Apple, reklamní klip končí nápisem „Cinematic Vision,“ jasným odkazem na nadcházející uvedení modelu Xiaomi 14 Civi na indický trh.

Strategie funguje

Jedním z důvodů, proč se Xiaomi vydalo touto cestou, je evidentní snaha využít publicity okolo sporné Apple reklamy. Xiaomi India na svém Twitter účtu zveřejnilo video s popiskem „#CinematicVision – Coming Soon!“ Okamžitě upoutalo pozornost díky své překvapivé věrnosti vůči původnímu Apple klipu. „Xiaomi se rozhodlo, že lis nedojde ke zničení věcí ve stylu Applu, ale zastaví se těsně předtím,“ popisují oficiální zdroje z Xiaomi, což znamená zásadní rozdíl v poselství.

Reakce na tento marketingový tah josu smíšené. Zatímco někteří ocenili schopnost Xiaomi využít ve svůj prospěch vzniklý poprask kolem reklamy Applu, jiní kritizují pokračující kopírování čínského giganta. Mnozí technologičtí fanoušci dlouhodobě upozorňují na nedostatek originality Xiaomi, s odkazem na jejich historii klonovaných produktů. Přesto, tato marketingová strategie evidentně funguje – minimálně v získávání publicity.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Bluesky testuje nový systém, který vám změní feed i odpovědi

Mikroblogovací sociální platforma Bluesky testuje nové funkce, které mají zlepšit debaty a posílit vztahy mezi uživateli. Přibude soukromé tlačítko „nelíbí se“ a systém sociální blízkosti, který má přednostně zobrazovat příspěvky lidí z vašeho okruhu. Cílem je vytvořit prostředí, kde budou diskuse srozumitelnější, osobnější a méně konfliktní.

Ayaneo představí vlastní herní telefon s retro ovladači

Ayaneo, značka známá svými retro handheldy, se chystá vstoupit do světa smartphonů. Potvrdila to novým teaserem, kde ukazuje první náznaky chystaného Ayaneo Phone. Poprvé se o něm mluvilo už v srpnu, nyní se ale zařízení poprvé ukazuje v celé své siluetě.

Mozek inspiroval nový typ umělé inteligence, která šetří energii

Umělá inteligence může být brzy rychlejší a úspornější. Vědci z University of Surrey přišli s novým způsobem, jak stavět neuronové sítě. Místo aby se umělá inteligence učila stylem „všechno na všechno“, spojuje neurony jen tam, kde to opravdu dává smysl. Stejně jako lidský mozek.

Apple rozšiřuje možnosti pro vývojáře v App Storu

Apple oznámil tři zásadní novinky pro vývojáře aplikací. Přináší více flexibility při schvalování, rozšiřuje možnosti propagace aplikací a upravuje systém slevových kódů. Změny začnou platit v nadcházejících měsících, některé už okamžitě.

Oppo Find X9 a X9 Pro míří do světa

Oppo rozšiřuje dostupnost své nové vlajkové řady Find X9 a X9 Pro mimo Čínu. Oba telefony míří na globální trhy jen necelé dva týdny po čínském uvedení. Výrobce slibuje vysoký výkon, špičkovou výdrž a špičkové fotografické schopnosti.

Samsung ukázal první trojskládací Galaxy Z TriFold

Samsung konečně odhaluje svůj dlouho připravovaný trojskládací telefon. Galaxy Z TriFold se poprvé objevil veřejnosti na doprovodné akci summitu APEC v Jižní Koreji. Společnost ho vystavila za sklem, ale návštěvníci mohli sledovat jeho přeměnu z telefonu na tablet.

Fitbit spouští nový AI kouč a přepracovanou aplikaci

Google brzy spustí největší aktualizaci aplikace Fitbit. Nový design, jednodušší orientace a hlavně osobní trenér poháněný umělou inteligencí Gemini. Zatím pouze pro předplatitele Premium v USA s Androidem, ale rozšíření je na cestě.

OpenAI spustilo prohlížeč Atlas

OpenAI předvedlo nový prohlížeč Atlas, který má změnit způsob, jakým lidé pracují s webem. Využívá umělou inteligenci a je postavený na ChatGPT. Firma jím chce konkurovat zavedeným hráčům jako Google.
Reklama

NEJNOVĚJŠÍ

Bluesky testuje nový systém, který vám změní feed i odpovědi

Mikroblogovací sociální platforma Bluesky testuje nové funkce, které mají zlepšit debaty a posílit vztahy mezi uživateli. Přibude soukromé tlačítko „nelíbí se“ a systém sociální blízkosti, který má přednostně zobrazovat příspěvky lidí z vašeho okruhu. Cílem je vytvořit prostředí, kde budou diskuse srozumitelnější, osobnější a méně konfliktní.

Ayaneo představí vlastní herní telefon s retro ovladači

Ayaneo, značka známá svými retro handheldy, se chystá vstoupit do světa smartphonů. Potvrdila to novým teaserem, kde ukazuje první náznaky chystaného Ayaneo Phone. Poprvé se o něm mluvilo už v srpnu, nyní se ale zařízení poprvé ukazuje v celé své siluetě.

Mozek inspiroval nový typ umělé inteligence, která šetří energii

Umělá inteligence může být brzy rychlejší a úspornější. Vědci z University of Surrey přišli s novým způsobem, jak stavět neuronové sítě. Místo aby se umělá inteligence učila stylem „všechno na všechno“, spojuje neurony jen tam, kde to opravdu dává smysl. Stejně jako lidský mozek.

Apple rozšiřuje možnosti pro vývojáře v App Storu

Apple oznámil tři zásadní novinky pro vývojáře aplikací. Přináší více flexibility při schvalování, rozšiřuje možnosti propagace aplikací a upravuje systém slevových kódů. Změny začnou platit v nadcházejících měsících, některé už okamžitě.

Oppo Find X9 a X9 Pro míří do světa

Oppo rozšiřuje dostupnost své nové vlajkové řady Find X9 a X9 Pro mimo Čínu. Oba telefony míří na globální trhy jen necelé dva týdny po čínském uvedení. Výrobce slibuje vysoký výkon, špičkovou výdrž a špičkové fotografické schopnosti.

Samsung ukázal první trojskládací Galaxy Z TriFold

Samsung konečně odhaluje svůj dlouho připravovaný trojskládací telefon. Galaxy Z TriFold se poprvé objevil veřejnosti na doprovodné akci summitu APEC v Jižní Koreji. Společnost ho vystavila za sklem, ale návštěvníci mohli sledovat jeho přeměnu z telefonu na tablet.

Fitbit spouští nový AI kouč a přepracovanou aplikaci

Google brzy spustí největší aktualizaci aplikace Fitbit. Nový design, jednodušší orientace a hlavně osobní trenér poháněný umělou inteligencí Gemini. Zatím pouze pro předplatitele Premium v USA s Androidem, ale rozšíření je na cestě.

OpenAI spustilo prohlížeč Atlas

OpenAI předvedlo nový prohlížeč Atlas, který má změnit způsob, jakým lidé pracují s webem. Využívá umělou inteligenci a je postavený na ChatGPT. Firma jím chce konkurovat zavedeným hráčům jako Google.
Reklama
Reklama
Reklama