Více
    4.3 C
    Czech
    Sobota, 26 listopadu, 2022

    Horizon Worlds od společnosti Meta: první krok do světa metaverse

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Společnost Meta ve čtvrtek oznámila, že dlouho připravovaná bezplatná hra pro komunikaci ve virtuální realitě Horizon Worlds je nyní přístupná všem starším 18 let s VR headsetem Quest 2. Bohužel zatím jen ve Spojených státech a Kanadě, ale postupem času by se měla dostat i do Evropy.

    Horizon Worlds je prvním pokusem společnosti Meta vydat něco, co by se podobalo vizi metaverza generálního ředitele Marka Zuckerberga. Je to rozsáhlá multiplayerová hra, která propojuje Roblox a svět OASIS VR z filmu Ready Player One. Původně se jmenovala jen Horizon. Hra vyžaduje účet na Facebooku a umožňuje ve virtuálním prostoru trávit čas až s 20 lidmi najednou.

    Ve světě Horizon Worlds se mohou uživatelé setkávat s přáteli a novými lidmi, hrát hry a vytvářet vlastní světy. Uživatelé se mohou ve VR pohybovat skutečnými prsty a rukama a gestikulovat. Avatary jsou vysoce přizpůsobitelné a jejich ústa se při mluvení pohybují jako živá.

    Společnost Meta doufá, že uživatelé nebudou do Horizon Worlds chodit jen trávit čas, ale že budou vytvářet další místa pro hraní ve VR. Meta uvedla, že uživatelé Horizon Worlds již v aplikaci postavili tisíce světů od loňského zahájení soukromého beta testu.

    Horizon Worlds není prvním případem, kdy se Meta a její dceřiná společnost Oculus snaží zpopularizovat sociální interakci prostřednictvím VR. V roce 2016 spustily aplikaci Oculus Rooms a v roce 2017 Facebook Spaces, které umožňují setkávání malých skupin uživatelů ve VR. Obě VR aplikace však společnost v říjnu 2019 ukončila.

    Klíčovou součástí hry Horizon Worlds je možnost psát jednoduchý kód

    Jednoduchý kód ve hře nastavuje pravidla pro fungování objektů, jako je například střelba ze zbraně po stisknutí spouště nebo odraz míče při dotyku s povrchem. Kód, který Meta nazývá skriptovací bloky, funguje podobně jako vrstvy ve Photoshopu.

    Skriptovací bloky umožňují řetězit pravidla a vytvářet složité interakce, jako je například žebříček, který se automaticky aktualizuje po dokončení hry. „Připojení chování k objektům je vlastně jednou z největších inovací, na které jsem v týmu hrdý,“ uvedl Sharma, viceprezident společnosti Meta pro Horizon Worlds.

    „Doufáme, že v příštím desetiletí bude metaverse používat miliarda lidí, budou v nich probíhat digitální obchody v hodnotě stovek miliard dolarů a že v nich najdou práci miliony tvůrců a vývojářů,“ napsal Zuckerberg v říjnu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS