Chytré reproduktory a displeje Google Home a Nest už nejsou, co bývaly. Mnoho uživatelů si stěžuje, že zařízení často nereagují, pletou si příkazy nebo rovnou odmítají spolupracovat. Problémy se netýkají jen jednotlivců, ale vypadají jako široce rozšířený jev.
Běžné úkoly jako rozsvícení světel, přehrávání hudby nebo spuštění rutin přestávají fungovat spolehlivě. Někdy zařízení zareaguje špatně, jindy vůbec. A to i u funkcí, které dřív fungovaly bezchybně. „Teď už skoro nic nedělá správně. Pořád slyším jen, že se něco pokazilo, zkuste to znovu’,” napsal jeden z uživatelů.
Odpovědi jsou zmatené, nebo žádné
Lidé popisují zvláštní situace. Žádost o vypnutí ventilátoru vypne všechna světla. Přehrání bílého šumu v dětském pokoji se spustí jinde. Požádáte o počasí, a podle toho, kdo mluví, dostanete předpověď pro úplně jiné město.
Jedna domácnost uvádí, že zařízení reaguje odlišně na stejné příkazy podle toho, kdo je vysloví. „Když požádám o počasí já, odpoví správně. Když to řekne moje žena, vymýšlí náhodná města.“
Podivné reakce i náhodné chyby
Další lidé popisují, jak jim zařízení mění barvy světel, rozsvěcí jen některé místnosti nebo spouští náhodné playlisty místo požadovaných. Někdy začne odpovídat jedno zařízení, jindy druhé a občas ani jedno nedokončí úkol správně.
Uživatelé mají podezření, že problémy souvisí s přechodem na nový systém Gemini. Jiní se obávají, že jde o úmyslné oslabování starších zařízení, aby si lidé koupili novější modely.
Google reaguje a slibuje změnu
Problém už oficiálně přiznal i Anish Kattukaran, šéf produktů Google Home a Nest. V příspěvku na síti X se uživatelům omluvil: „Omlouvám se za to, co právě zažíváte a cítíte.“ Dodal, že tým pracuje na dlouhodobém řešení a výtky bere plně na vědomí.
Zlepšení by mělo přijít na podzim. Kattukaran uvedl, že vývoj běží už delší dobu a v následujících měsících se o něm dozvíme víc.
We hear you loud and clear and are committed to getting this right — and making sure we have a long term solution that provides better reliability and capability. We have been actively working on major improvements for sometime and will have more to share in the fall.
— Anish Kattukaran (@AnishKattukaran) July 23, 2025
Lidé ztrácí trpělivost
Podle online ankety trpí většina uživatelů častými výpadky a chybami. Mnozí už zařízení přestali používat nebo přešli ke konkurenci. Jak říká jeden komentář: „Je to takový chaos, že už radši používám Alexu.“
Chytrá domácnost měla ulehčit každodenní rutinu. Místo toho přibývá frustrace. Google má teď co napravovat.