Facebook přichází s největší proměnou aplikace za poslední roky. Slibuje jednodušší používání, přehlednější navigaci a návrat k tomu, co funguje. Sdílení s přáteli, fotky a oblíbený Marketplace. Cílem je přiblížit síť i mladší generaci a vyčistit prostředí od zbytečností.
Hlavní stránka aplikace je nyní čistší a přehlednější. Fotky se zobrazují ve standardizované mřížce, reagovat lze dvojitým poklepáním, stejně jako na Instagramu. Po kliknutí se příspěvek otevře na celou obrazovku.
Navigační lišta obsahuje nejčastěji používané funkce jako Reels, Přátelé, Marketplace a Profil. Oznámení jsou přehlednější a menu dostalo nový design. Vyhledávání nově zobrazí obsah ve vizuální mřížce napříč formáty. Testuje se i celoplošný prohlížeč fotek a videí přímo ve výsledcích.
Facebook reshapes its homepage, this time with a focus on friends and short video to win back the scroll-happy crowd. #Facebook #Meta #Reels #Redesign #SocialMedia https://t.co/KodWod5QHq
— TAXI (@designtaxi) December 11, 2025
Jednodušší tvorba obsahu a komentování
Vytváření Stories a příspěvků je nově rychlejší. Nejpoužívanější nástroje jako přidání hudby nebo označení přátel jsou hned po ruce. Upravena byla i nastavení publika nebo možnost sdílení na jiné platformy.
Změny se dotkly i komentářů. Přibyly výraznější odznaky, nástroje pro připnutí komentářů a snazší správa diskuzí pro správce skupin i tvůrce. Komentáře lze nyní anonymně nahlásit jako irelevantní nebo rušivé.
Vylepšené profily a důraz na zájmy
Profily nově podporují detailnější informace o zájmech. Uživatelé si mohou přidat třeba oblíbené seriály, hudbu nebo cíle cest. Facebook následně pomůže najít přátele se stejnými zájmy nebo těmi, kteří poradí.
Tyto informace si uživatelé mohou spravovat sami, včetně rozhodnutí, co se má zobrazit ve feedu. Cílem je posílit autentické propojení lidí a usnadnit navazování kontaktů.
Meta tímto krokem reaguje na zpomalený růst Facebooku a snaží se jej znovu zatraktivnit i pro mladší generace. Především Marketplace se totiž ukazuje jako silný tahák, oblíbený i mezi Gen Z. Nově se proto přesouvá do spodní lišty aplikace.
Všechny novinky se budou globálně nasazovat v následujících týdnech. Některé změny se týkají pouze mobilní aplikace.

