Více
    6.3 C
    Czech
    Sobota 20. dubna 2024

    Změny ve vedení a skepse. Tak zatím vypadal vývoj prvního Apple Car

    Snahy americké společnosti Apple o vytvoření vlastního autonomního vozidla pod označením projekt Titan jsou veřejně dobře zdokumentovány. Je otázkou, zda firma vůbec někdy svůj vytoužený automobil dokončí. Server The Information však přinesl detailní vhled do vývoje tohoto očekávaného produktu.

    Ne každý uvnitř společnosti Apple věří v úspěšné dokončení Apple Car. Mezi tyto skeptiky se řadí také Craig Federighi, senior viceprezident pro softwarové inženýrství. Se svými obavami ohledně úspěšnosti projektu se údajně svěřil některým vedoucím pracovníkům Apple.

    Podle zprávy The Information je velkým mínusem projektu Titan hlavně to, že generální ředitel společnosti Apple Tim Cook dohlíží na projekt pouze „zpovzdálí“ a pobočku v kalifornském městě Santa Clara, která na voze pracuje, navštěvuje zřídkakdy.

    Někteří zaměstnanci The Information podle serveru 9to5mac přiznali, že tohle neosobní řízení vývoj poškozuje. Projekt Titan totiž postrádá unikátní osobnost, která dokáže jasně definovat a formulovat, jaký by měl produkt být.

    Nestabilní vedení projektu

    Kromě toho se již několikrát změnilo vedení projektu. Ian Goodfellow vedl v jednom období vývoj strojového učení pro technologii autonomních vozů Apple. Začátkem tohoto roku však společnost opustil.

    Do roku 2018 vedl celý projekt Bob Mansfield. V tomto roce se ovšem místo něj vedení ujal Doug Field, který údajně vývoji automobilu přinesl stabilitu.

    Podle některých zaměstnanců, které The Information vyzpovídal, bylo Fieldovo vedení „nejlepším pokusem značky Apple o uvedení auta na trh“. V roce 2021 však Fielda zlákal Ford.

    Aktuálně vývoj Apple Car vede Kevin Lynch, který následuje cíl Applu vyrábět vůz sériově.

    Na projektu spolupracovat rovněž bývalý šéf designu Apple Jony Ive, který se později stal externím konzultantem společnosti. Ten s ní ale již nespolupracuje ani na této bázi a věnuje se pouze své designérské značce LoveFrom.

    Začátkem tohoto roku se projekt zastavil, když testovací vozidlo málem narazilo do běžce, jehož špatně identifikovalo. Apple údajně chybu v identifikaci v autonomním systému napravil a do map přidal přechody pro chodce.

    Ive měl firmě radit, aby se autonomní vozidlo opřelo o svou „podivnost“ a nesnažilo se skrývat vlastní senzory. Apple Car by mělo mít čtveřici sedadel směřujících dovnitř, aby společně mohli cestující hovořit.

    Apple také údajně experimentuje se samozdvižným kufrem, velkých výsuvných displejích v zadní části vozu a možnostmi pro pohodlný spánek.

    Sledujte nás na sítích

    Meta pod palbou kritiky za změnu věkové hranice dětí v aplikaci WhatsApp

    Společnost Meta, technologický gigant stojící za Facebookem, Instagramem a WhatsAppem, je silně kritizována za své rozhodnutí snížit v EU minimální věkovou hranici pro uživatele WhatsAppu z 16 na 13 let. Tento krok byl označen za "hluchý" a vyvolal výzvy k okamžitému zrušení.

    Předpovědi pro iPad Pro 2024: OLED displej, upgrade M3 a tenčí design

    Předpokládá se, že Apple iPad Pro 2024 bude uveden na trh v květnu, těsně před akcí WWDC 2024. Ačkoli Apple nový tablet oficiálně neoznámil, zasvěcenci z oboru předpovídají významná vylepšení, včetně displeje OLED, tenčího designu a upgradu čipu M3.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Meta pod palbou kritiky za změnu věkové hranice dětí v aplikaci WhatsApp

    Společnost Meta, technologický gigant stojící za Facebookem, Instagramem a WhatsAppem, je silně kritizována za své rozhodnutí snížit v EU minimální věkovou hranici pro uživatele WhatsAppu z 16 na 13 let. Tento krok byl označen za "hluchý" a vyvolal výzvy k okamžitému zrušení.

    Předpovědi pro iPad Pro 2024: OLED displej, upgrade M3 a tenčí design

    Předpokládá se, že Apple iPad Pro 2024 bude uveden na trh v květnu, těsně před akcí WWDC 2024. Ačkoli Apple nový tablet oficiálně neoznámil, zasvěcenci z oboru předpovídají významná vylepšení, včetně displeje OLED, tenčího designu a upgradu čipu M3.